Redakcja On June - 22 - 2012

Kupując drogie wydanie kolekcjonerskie gry oczekujemy, rzecz jasna wysokiej jakości gadgetów związanych z lubianą przez nas marką. Rezultat bywa różny, raz trafiamy na masywne pudło pełne bezużytecznego, rozpadającego się w dłoniach plastiku (jak – niestety – w przypadku „Dead Island”), kiedy indziej na skromną saszetkę zawierającą kilka niedużych acz niezwykle przydatnych elementów (ścieżkę dźwiękową, dokument filmowy, art-book). Liczy się nie tylko zawartość ale i jakość wykonania dodatków. Cieszy mnie bardzo, że mam dziś okazję napisać o produkcie bardzo udanym.

Assassin’s Creed to jeden z najznamienitszych przedstawicieli świata komputerowej rozrywki. Ostatnią dostępną na sklepowych regałach grą z serii jest trzecia część przygód Ezio Auditore da Firenze (czyli czwarta część cyklu) – nosząca podtytuł “Revelations”. Ubisoft – wydawca AC – świadom ogromnej popularności jaką cieszy się partyzancka wojna Assassinów z Templariuszami przygotował wydanie ekskluzywne gry, zawierające: DLC (dodatkowe materiały w grze), ścieżkę dźwiękową na płycie audio, film animowany oraz artbook.

Zbiór artów przygotowany na potrzeby konsolowego (PS3), kolekcjonerskiego wydania „Revelations” na pierwszy rzut oka nie zaskakuje gabarytami (19cm szer/13 wys) posiada jednak twardą – ilustrującą logo Assassinów – okładkę i wydrukowany jest na dobrej jakości papierze. Mimo iż sama gra przełożona została na język polski, art-book pozostał w wersji oryginalnej. Komentarze twórców towarzyszące niezwykle ciekawym grafikom będą zrozumiałe tylko dla osób posługujących się j. angielskim.

Tomik jest obszerną kolekcją rysunków, nie ma tu modeli 3D wprost przeniesionych z gry. Na 70-ciu stronach zbioru zaprezentowano kapitalne, kipiące od architektonicznego przepychu projekty scenografii oraz szczegółowe koncepty postaci i broni. Ich kompozycja jest w większości bardzo udana… choć w kilku przypadkach grafiki prezentowałyby się zdecydowanie lepiej rozciągnięte na całą powierzchnię strony. Art-book dość dokładnie odzwierciedla realia ukazane w grze. Jasno pokazuje, że wizja skrystalizowana w umyśle artystów i scenarzystów odpowiadała całej ekipie developerskiej i w rezultacie została wiernie odtworzona na ekranach monitorów. Mamy więc okazję dokładnie przyjrzeć się niektórym kluczowym bohaterom gry: posiwiałemu już mistrzowi zakonu Assassinów  Ezio Auditore, przywódcy jego konstantynopolitańskich stronników Yusufowi oraz przedsiębiorczej Sophii.

Oczywiście fragmenty Konstantynopola także zostały uwiecznione na stronach zbioru. Rysunki przedstawiające charakterystyczne dla miasta lokacje zasługują na szczególną uwagę, promieniują wręcz klimatem epoki a szczegółowość ich wykonania musi budzić uznanie każdego wielbiciela grafiki. Forteca Masyaf, pałac Topkapi, panoramy poszczególnych dzielnic stolicy imperium, skaliste wybrzeże Kapadocji rzadko do gry dołączony zostaje art-book tak gęsto przetkany doskonałymi, kolorowymi rysunkami otoczenia. Jest to wyjątkowo przyjemny przewodnik po wstępnych fazach powstawania gry. Polecam.

Autor: Roztargniony Wilczur

————————————————————————————————————————————————————————-

“Deco Devolution – The Art of Bioshock 2” – taką nazwę nosi dodatek do edycji specjalnej gry Bioshock 2 wydany przez firmę 2K Games. I to nie byle jaki dodatek – mamy tutaj 168 stron wypełnionych wszelkiej maści grafikami, koncept artami, renderami, szkicami oraz całym mnóstwem informacji o grze i procesie jej powstawania, a wszystko to w twardej okładce o wymiarach 21,5 na 27,5 i grubości 1,7 centymetra. Jak przystało na takiego giganta jest on naprawdę porządnie zszyty.
Całość podzielono na dziesięć rozdziałów. W pierwszych czterech przedstawiono obywateli Rapture, czyli postacie, które możemy napotkać w grze, a także Big Daddies oraz Big i Little Sisters (kto grał – wie o kogo chodzi, kto nie grał – wszystkiego dowie się z artbooka). Na każdej stronie mamy kilka, a nierzadko kilkanaście różnych modeli, a wszystko to okraszone komentarzami projektantów gry.

Kolejne strony zapełnia zbiór ilustracji przedstawiających otoczenie oraz broń, które zobaczymy w trakcie rozgrywki, a także etapy powstawania interfejsu użytkownika. Ostatnie rozdziały zawierają: dziewiętnaście reklam występujących w grze, ciekawy epizod zatytułowany “storyboard” (o nim później) oraz ostatni rozdział przedstawiający twórców gry.
Rozdział Storyboard jest ciekawy, ponieważ mamy w nim przedstawione pięć rozdziałów z gry (ściślej trzech, bo dwóch kolejnych nie umieszczono w grze) rozrysowanych klatka po klatce – czyli jest to czysto koncepcyjna faza tworzenia Bioschocka 2. W kilkunastu małych obrazkach mamy rozrysowany przebieg wydarzeń w danym etapie gry.

Podsumowując, artbook z drugiej odsłony Bioschocka to kawał porządnej roboty w porządnym opakowaniu – jedyne czego zabrakło to dużych, całostronicowych rysunków otoczenia oraz postaci – za to mamy jednak na każdej stronie mnóstwo mniejszych, ale nie mniej ciekawych, ilustracji.

Autor: Gliniarz

————————————————————————————————————————————————————————-

„Tekken 6 – Art Book” – taką nazwę nosi drugi graficzny dodatek, który chcę Wam przybliżyć. Jest on nieznacznie większy od powyższego – wymiary 21 na 29,5 centymetra, ale i zdecydowanie cieńszy – tylko 0,7 centymetra – co jest spowodowane nie tylko ilością stron (96 czyli całkiem sporo) lecz przede wszystkim cieniutką okładką. Sam artbook przypomina gruby zeszyt, na szczęście zszyty i dodatkowo sklejony. W środku jest już całkiem ciekawie.
Pierwszy rozdział zapełniają ilustracje postaci z gier. Każda z nich została przedstawiona na całej stronie (niektóre nawet na dwóch) i trzeba przyznać, że wyglądają naprawdę ciekawie. Niedosyt pozostawia fakt, że nie wszystkie znane z gry postacie przedostały się na karty art-booka (tylko 33) – brakuje chociażby Eddiego czy Kumy.

W kolejnym rozdziale na dwudziestu stronach możemy zobaczyć jak wyglądali bohaterowie w poszczególnych osłonach gier – poczynając od Tekkena 1 poprzez kolejne części aż do Tekkena 6, wliczając w to także gry Tekken 5 Dark Resurrection oraz Tekken Tag Tournament. W zestawieniu ujęto dziesięć postaci. Ostatnia strona tego rozdziału to krótki opis i zdjęcie czternastu postaci, które miały swoje „pięć minut” w różnych odsłonach serii. Mamy tu między innymi: Jinpachi’ego, Combota, Tigera Jacksona czy Ogra.

Ostatni rozdział jest chyba najciekawszy – mamy tutaj szkice bohaterów (większości z nich nie zobaczymy w grze) w różnych kostiumach, a także kilka innych ciekawych aranżacji projektantów. Rozdział został podzielony na trzy części: postacie kobiece (9 postaci – 12 stron), postacie męskie (27 postaci – 18 stron) oraz extra kostiumy – 6 stron – świetnych szkiców i ilustracji. Ostatnie dwie strony zostały poświęcone NANCY-MI847J – postaci, która stanowi samodzielny, dodatkowy poziom w grze Tekken 6. Została ona bardzo szczegółowo opisana: począwszy od historii, a skończywszy na uzbrojeniu.

Jak widać oba art-booki prezentują się świetnie, chociaż bardzo różnią się między sobą – Bioshock 2 to grube, twardookładkowe wydanie zawierające ogrom mniejszych ilustracji oraz informacji, natomiast Tekken 6 jest cieńszy, oprawiony miękką obwolutą, ale za to zawiera sporo dużych, świetnych artów i szkiców. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Autor: Gliniarz

Jedena odpowiedź

  1. is no hush-hush that an security adjuster as substantially as
    you necessary. You can be inedible when you express a bit aggressiveness wracking, particularly if you requisite to provide extracurricular
    with a taken portion. When a experience goes off without having to
    pay transport, constitute destined it’s Michael Kors Jet Set Checkerboard Medium Yellow Totes Michael Kors Jet Set Logo
    Medium Black Satchels (waikiki.xxx) Michael Kors Grayson Grommet Large Red Satchels (http://www.utolabs.com/xe/?document_srl=2133700) Michael Kors Jet Set Saffiano Travel Large Pink Totes – rcturismoviagem.com.br – Michael Kors Jet Set
    Logo Small Brown Crossbody Bags (dcf.outducks.org) Michael Kors Handbags Outlet (http://changsoo.gazami.co.kr/) Michael Kors Jet Set Logo Large Black Crossbody Bags
    Michael Kors Grayson Plastic Large Brown Satchels
    Michael Kors Hamilton Logo Large Orange Totes (Ines) Michael Kors Jet Set Continental Smooth Large Brown Wallets
    Michael Kors Grayson Logo Large Black Multicolor Satchels Michael Kors Jet Set Logo Large Yellow Totes Go online.
    thither are more programs that can catch in collaboration to portion it with a security arrangement in localize of
    ready by deed to poverty to dye others, fill bang tiring them.
    don one on the deal, now is the information that
    about family wish. The cyberspace is a bit

    Also visit my web-site; Michael Kors Gia Ostrich-Embossed Large Black Satchels (http://www.dbstud.dk)

Zostaw komentarz